Bicepsy tam nepotřebujete

V článku „Bylina na jeho péro“, jsem slibovala pokračování, co se stane, když si muž nebo žena dnešní doby přečte: „Posiluj pánevní dno“.

Tak pěkně od začátku.

Lidé ke mně chodí na masáže, občas chtějí reflexní masáž nohou. Tato metoda je i velmi diagnostická. Jeden den masíruju mladého muže a dělám diagnostiku přes reflexní plošky. A nějak mi to nesedí. Je to mladý zdravý člověk. Psychicky v pohodě. Jí zdravě, o své tělo se stará. Rodinné vztahy má v pohodě.

Ale jeho jedna ploška je tak předrážděná, jak to mají starší muži, nebo nemocní muži.

Reflexní ploška prostaty- pánevního dna.

Moc se mi nechce vyptávat, ale muž se sám zeptá- „Co mě to tam bolí? To je, jako byste mi píchala jehlu do nohy.“

Vysvětlím mu, že to je oblast prostaty, nebo pánevního dna. Že tomu moc nerozumím. Doporučuju mu zajít k lékaři.

Chvíli mlčí, pak zčervená a pak se mě šeptem zeptá: „Nemůže to být tím, že posiluju pánevní dno? Začal jsem s tím, abych neměl problémy s prostatou, jako měl můj táta. Rozumíte? Já bych to chtěl mít se svojí ženou co nejdéle hezké. Dělám Kegelovy cviky podle internetu“

Zacinkala mi v uších věta: Posiluju pánevní dno. Mám pocit, že toto spojení je pro dnešní lidi dost nešťastné. Všichni si pod pojmem posilování představí posilovnu, výkon a dril. Jenže pánevní dno je choulostivé a nesmíme ho přetěžovat příliš. Bez relaxace vzniká obrovské napětí v pánevním dnu. Je to spíše ke škodě než k užitku.

Pán mi začne vysvětlovat, jak poctivě posiluje několikrát denně pánevní dno a jak se opravdu snaží.

„ A vy tam potřebujete mít namakané bicepsy?“ Vyhrknu.

Vysvětlím mu, že bicepsy „tam dole“ opravdu nepotřebuje. Doporučím mu, ať na několik dní cvičení vynechá a zjistí, jestli ta ploška je ještě tak předrážděná. Pokud chce dál cvičit, ať zvolní, dělá to s citem pouze do únavy svalů. A s několikaminutovou relaxací.

Pánevní dno nejsou bicepsy.

Vidím v tom naše chápání pojmu posilovat. Trénovat.

I v sexualitě má hodně lidí představu, že musí podat nějaký výkon. Že pak budou dobří. Vidí cíl a nevidí vůbec cestu rozkoše a intimity.

Tantra nás od těchto přesvědčení osvobozuje.

Proto pokud „posilujete pánevní dno“, dělejte to s citem. Pro sebe a s relaxací. Smyslnost a rozkoš ve vašem břiše a pánevním dnu přijde s uvolněním a odevzdáním. Pevné pružné svaly zajistí správnou stabilitu těla, ale přílišné posilování vytváří nezdravé napětí.

Najděte si fyzioterapeuta, který vás povede a vysvětlí správnou techniku posilování pánevního dna.

Jo, abych nezapomněla, ten pán přišel po měsíci ke mně na kontrolu. Vypadal velmi spokojeně a ploška ho už netrápila.

 

 

Pavla Skálová
Mým největším darem je vidět energii člověka a vztahů. Čtu v energii, co a proč se v člověku děje. Rozklíčováním podvědomých nastavení spojuji lidi s jejich zdrojem štěstí a spokojenosti. Můj příběh si přečtěte zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *